Post Bariatrik Cerrahi

Post Bariatrik Cerrahi (Aşırı Kilo Kaybı Sonrası Estetik) Nedir?

Günümüzde sağlıksız beslenme, hareketsiz yaşam gibi faktörler maalesef obeziteyi arttırmıştır. Kişinin vücut kitle indeksi 35 ve üzerinde olduğunda ve yan hastalıkları da işin içine girdiğinde cerrahi bir operasyon gerekliliği doğmaktadır. Obezite cerrahisi genel cerrahlar tarafından yapılmaktadır. Biz plastik cerrahlar Post Bariatrik cerrahi dediğimiz operasyon ile ileri derecede kilolu olan kişilere uygulanan mide küçültme ameliyatları sonucu, kişinin kısa sürede hızlı ve yüksek oranda kilo vermesinden kaynaklı vücut derisinin sarkması problemlerini gideriyoruz.

Post Bariatrik Cerrahi Ne Zaman Planlanmalıdır? Hangi Operasyonları Kapsar?

Post bariatrik cerrahi mide küçültme ameliyatından yaklaşık 1 yıl sonra kilo verme durumu dengesini bulunca planlanabilmektedir. Bu operasyonun planlaması içerisinde; Yüz germe, sırt germe, kol germe, bacak germe, karın germe, meme estetiği, popo estetiği yer almaktadır. Hastanın durumuna göre ve tıbbi olarak mümkünler dahilinde kombine ameliyat planlaması yapılmaktadır. Tümüne ihtiyacı olan bir hastaya tek ameliyat planlamak sağlık açısından uygun değildir. Seanslara bölerek devam etmek çok daha sağlıklı ve tatmin edici sonuçlar verecektir.

Post Bariatrik Cerrahide hastalarda ameliyat planlaması nasıl olmalıdır?

Ameliyat süresi 5-8 saat arasında değişmekte olup 2 gece hastanede yatış verilmektedir. Özellikle kendi anestezi ekibim olduğu için hastalarımızın hastanede yatış süresince ağrı duymayacakları şekilde ağrı kesici verilip rahatlamalarını sağlıyoruz. Zaten taburculuk süresine gelindiğinde ağrı minimum seviyede olduğu için hastalarımız hiç zorlanmadan taburculuğunu gerçekleştiriyoruz.

Ameliyattan Sonra Nelere Dikkat Edilmelidir?

Bu operasyon liposuction dan farklı olarak deri çıkarma işlemi olduğu için taburculuk gerçekleştikten sonra yaklaşık 10 gün kadar kesinlikle ağır iş yapılmasını önermiyoruz.10 gün sonra hastamız artık yavaş yavaş normal rutinine dönebilir. Fakat ameliyat öncesi ve nekahet döneminde yara iyileşmesini etkilediği için sigara içmemesini öneriyoruz. Ayrıca ameliyat sonrasında sonuçların daha da iyi olması için hastalarımıza beslenme düzenine dikkat etmelerini tavsiye ediyoruz. Tam anlamı ile ödemin geçmesi ve derinin düzleşmesi 6-12 ay gibi bir süreyi bulmaktadır.

Post Bariatrik Cerrahi sonrası iz kalır mı?

En son değinmek istediğim konu ise dikiş izleri olacaktır. Genelde hastalarımızın görüşme esnasında bu konuyu sormak pek aklına gelmiyor, çünkü hem obezitenin getirdiği bedensel ve psikolojik sorunlar hem de obezite cerrahisi sonrası derinin aşırı sarkmasının getirdiği deriyi saklama sorunsalı dikiş izini sorun etmenin üstüne çıkıyor. Dikiş izleri bu ameliyatın olmazsa olmazı ama biz plastik cerrahlar bu dikiş izlerini olabildiğince görünmeyecek yerlere ya da çamaşır altına gizleyerek ameliyatı sonuçlandırıyoruz.

Kabul etmek gerekirse kombine ameliyatlar biraz zorlu süreçlerdir. Sabır ve uyum gerektirir. Ama net söylemem gereken bir şey olursa o da bu tarz aşırı deri sarması olup bunun mutsuzluğunu yaşayan  hastaların sonuçlardan çok  memnun olduğu olacaktır.

Post Bariatrik Cerrahi