• Beştepe Mahallesi Yaşam Caddesi Neorama İş Merkezi No: 13/A (7. Kat) No:34 Yenimahalle / ANKARA

Saç Ekimi Öncesi Nelere Dikkat Edilmelidir?

Ön konsültasyonda doktorunuza tıbbi geçmişiniz hakkında doğru bilgiler vermelisiniz. Tedavi gördüğünüz bir hastalığınız varsa veya şeker hastalığı, tansiyon, ülser gibi düzenli ilaç tedavisi gerektiren bir durumunuz varsa, kullandığınız ilaçları ve ne kadar süreyle kullanmanız gerektiği konusunda doktorunuza bilgi vermelisiniz.  Ameliyattan 1 hafta önce;

• Aspirin, vb. Antikoagülan veya antikoagülan özelliği olan ilaçların kullanımı kesilmelidir.
  • Antikoagülan etkisi olduğundan mümkünse 1 hafta, yoksa operasyondan 3 gün önce alkol kullanımı kesilmelidir. (saç ekimi öncesi ve sonrası)
  • Nikotinin vücut üzerindeki olumsuz etkilerinden kaçınmak ve operasyon sırasında istenmeyen olaylardan kaçınmak için sigara 1 hafta, mümkünse en az 3 gün önceden bırakılmalıdır.
  • B vitamini ve E vitamini içeren multivitamin preparatlarının alımı veya bu vitaminlerin infüzyonları da hemorajik etkiye sahip olduklarından durdurulmalıdır.
  • Kardiyo veya vücut geliştirme gibi yorucu egzersizler operasyondan 1 hafta önce bırakılmalıdır.
  • Saç ekimi yapıldıktan bir gün önce ve sonra kafein ve nikotin içeren içeceklerin tüketimi kesinlikle bırakılmalıdır.

Saç Ekimi Sonrası Nelere Dikkat Etmelisiniz

Saç ekimi operasyonu hastanede yatmayı gerektirmeyen bir operasyon türüdür. İşlemden sonra hasta dinlenmek için evine ya da otele gidebilir. Ameliyattan sonra en az 6 saat araç kullanılmaması önerilir.  Ameliyattan sonraki ilk 8 saat; en kritik süreçtir. Bu işlem sırasında ekim yapılacak alan ile her türlü temastan kaçınılmalıdır. Ekilen saç köklerinin yeni alanlara adaptasyonu için gerekli olan iki gün sonra, uzmanlar tarafından ilk saç yıkama işlemi gerçekleştirilir.

Saç Ekimi Ameliyatından Sonraki İlk Günler

İlk üç gün alkol tüketimi kesinlikle yasaktır. Aspirin gibi antikoagülanlar alınmamalıdır.  Hasta mümkün olduğunca kendisini yoran aktivitelerden kaçınmalı ve istirahat etmelidir.  Doktor tarafından izin verilmedikçe uygulama yapılacak bölge su ile temas ettirilmemelidir. Saç ekimin yapıldıktan sonra doktorunuzun önerdiği ilaçlar, losyonlar ve şampuanlar tavsiye edildiği şekilde kullanılmalıdır.

Ameliyattan kaynaklanan ödemin daha çabuk geçmesi için başın mümkün olduğunca dik tutulması faydalı olacaktır.  İlk 3 gün saç ekim bölgesinde güneşe maruz kalmamak gerekir. Dışarı çıkmanız gerektiğinde, başınızı sıkıştırmayan yumuşak kumaştan bir şapka takmalısınız. Greft bölgesi ve donör bölge, saç köklerine zarar verebilecek her türlü element ve temastan korunmalıdır. Uyurken sırtüstü pozisyon tercih edilmelidir.  Küçük, sert bir yastıkta yatılması veya boyun altına rulo havlu konulması tavsiye edilir, hastanın donör alana yatmasında sakınca yoktur.

Saç Ekimi Öncesi Nelere Dikkat Edilmelidir?