• Beştepe Mahallesi Yaşam Caddesi Neorama İş Merkezi No: 13/A (7. Kat) No:34 Yenimahalle / ANKARA

Burun Estetiği Öncesi ve Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Burun estetiği öncesi ve sonrası hasta için çok önemlidir. Yapılması gerekenleri yerine getirmek hastanın iyileşme sürecini hızlandırır. Bu nedenle doktor önerileri mutlaka dikkate alınmalıdır.

Burun estetiğinden önce dikkat edilmesi gereken birtakım kurallar vardır. Burun estetiği öncesi hasta genel bir sağlık taramasından geçmeli ve gerekli olan tüm tahlilleri yaptırmalıdır. Hastada özellikle kalp krizi, diyabet ve yüksek tansiyon gibi hastalıklar varsa doktora önceden anlatmalıdır. Hastanın devamlı kullandığı herhangi bir ilaç varsa anestezi hekimine bilgi vermelidir. Burun estetiği öncesi aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçlar kullanılmamalıdır.

Burun Estetiği Öncesi Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Operasyon esnasında bir komplikasyon durumunun meydana gelmemesi için bu tip ilaçlar 10 gün öncesinden bırakılmalıdır. Hasta sigara kullanıyorsa 10 gün öncesinden sigara kullanımı bırakılmalıdır. Çünkü sigara kullanımı iyileşme sürecini yavaşlatır. Operasyondan 1 hafta önce alkol kullanımı da kesilmelidir. Hasta operasyon geçireceği zaman regl döneminde ise önceden bu bilgiyi doktorla paylaşmalıdır. Hastanın saçları uzunsa toplamalı ya da örmelidir.

Burun Estetiği Sonrası Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Burun estetiği sonrası hasta başını mutlaka yüksek konumda tutmalıdır. Özellikle uyku pozisyonunda baş yüksekte kalmalıdır. Çünkü yan yatarak uyumak hastada morarma ve şişliğe neden olur ve bu da iyileşme sürecini uzatır. Burun estetiği sonraki ilk 72 saat boyunca burun çevresine soğuk kompres uygulanması şişliğin azalmasını sağlar. Soğuk kompres doğrudan işlem görmüş buruna değil yanaklara uygulanmalıdır. Operasyon sonrası ilk 24 saat hasta başını yüksekte tutarak dinlenmelidir. Dinlenmenin iyileşme süreci için çok önemli bir yeri olduğu unutulmamalıdır.

Burun Estetiği Sonrası İyileşme Süreci

Dinlenmek kadar sağlıklı beslenmek de iyileşme süreci için son derece önemlidir. Bu süreçte hasta şeker, yağ ve işlenmiş gıdalardan uzak durarak protein bakımından zengin olan kuruyemiş, balık, yumurta ve yoğurt gibi besinler tercih edilmelidir. Aynı zamanda bol vitamin içeren yeşil sebzelerle beslenmek de bağışıklığı artırır ve kişiyi enfeksiyonlardan korur. Burun estetiğinden sonra iyileşmeden gözlük takılmamalıdır. Çünkü gözlük takmak şişlik ve morluğa neden olur. Bu süreçte ağır egzersizlerden uzak durulmalı, doğrudan güneş ışığına maruz kalınmamalıdır. Ayrıca hasta alkol ve sigara kullanmaktan kaçınmalıdır.

Burun Estetiği Öncesi ve Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?